“Сільська бібліотека: майбутнє диктує громада”

“Сільська бібліотека: майбутнє диктує громада”

Сільська бібліотека: майбутнє диктує громада (з досвіду співпраці Сторожинецької районної ЦБС з бібліотеками Сторожинецької ОТГ). – Сторожинець. – Сторожинецька районна ЦБС. – 2018. – 20 с. З досвіду співпраці Сторожинецької районної ЦБС з бібліотеками Сторожинецької ОТГ

Опис:

Сьогодні у нашій країні проводиться реформа децентралізації – одна з найскладніших і найболючіших реформ, яка впливає, зокрема, і на діяльність бібліотечних закладів.

Бібліотека є складовою частиною громади як центр задоволення потреб громадян у публічній інформації, як інформаційний посередник між владою та громадою, як центр формування інформаційних мотивів для громади, як соціокультурний центр і т.д.

Разом з тим, децентралізація створює нові виклики і ризики для публічних бібліотек, впливає як на їх внутрішню організацію, так і організацію надання бібліотечних послуг в умовах об’єднаних територіальних громад, дає можливість створити бібліотеки, які б повністю відповідали потребам громади, адже мережа бібліотек в населених пунктах спроможної територіальної громади розвивається так, як вирішує сама громада, вони фінансуються з місцевого бюджету, а водночас громада несе відповідальність за їх організацію та діяльність.

Загалом бібліотечні установи Сторожинеччини пройшли складний шлях, на якому припускалися багатьох неточностей і юридичних помилок. Але головне те, що на сьогоднішній день не ліквідована жодна бібліотека. Прикро, що Закон України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» (№157-VIII від 05.02.2015 р.), який регулює діяльність створених громад, не захищає заклади культури: у ньому немає статей, які б гарантували утворення на території громади базового бібліотечного закладу. Також немає змін до Закону України «Про бібліотеку і бібліотечну справу» і жодного іншого нормативно-правового документу, який би регулював діяльність бібліотек  у нових умовах. До того ж керівники громад здебільшого не дуже розуміють важливість окремих бібліотечних процесів, тож особливо й не переймаються тим, яким чином у книгозбірні відбуватимуться оброблення літератури, каталогізація, класифікація документів за УДК. За таких умов важливо усвідомлювати і робити все для того, щоб користувач не відчув дискомфорту від реорганізації бібліотек, адже головне їх завдання – підвищення якості бібліотечно – інформаційних послуг.

Переглянути повний текст Досвіду співпраці
 
Залишити коментар

Вгору
Перейти до панелі інструментів